Search
  • Reliving

7 Βήματα για σωστό βάδισμα

Κατά καιρούς όλοι μας υιοθετούμε ένα νωχελικό και αργόσυρτο περπάτημα σαν να έχουμε γεράσει ξαφνικά τριάντα χρόνια. Γιατί να μην περπατάτε με τη χάρη και τη ζωντάνια ενός χορευτή; Είναι πολύ πιο εύκολο να μάθουμε να περπατάμε με άνεση και χάρη από ό,τι νομίζουμε. Και να πώς:



1. Δεν ξεχνάμε τις αναπνοές

Πρώτα απ’ όλα, δεν ξεχνάμε να παίρνουμε βαθιές αναπνοές. Συνήθως όταν περπατάμε έχουμε την τάση να συλλογιζόμαστε όλα εκείνα που μας απασχολούν· διάφορες εκκρεμότητες, επαγγελματικά και οικογενειακά ζητήματα ή ακόμη και τί θα ετοιμάσουμε για βραδινό. Όταν σκεφτόμαστε κάτι που μας δημιουργεί ένταση, συχνά ασυναίσθητα, μειώνουμε τον ρυθμό εισπνοής εκπνοής. Μένοντας συγκεντρωμένοι στην αναπνοή μας κινούμαστε με μεγαλύτερη ελευθερία.

2. Ψηλά το κεφάλι

Συχνά ασυναίσθητα υποκύπτουμε στον πειρασμό και αφήνουμε το σώμα μας να χαμηλώνει κατά το περπάτημα, λυγίζοντας τη σπονδυλική στήλη και καμπουριάζοντας. Αυτή η στάση όχι μόνο είναι αντιαισθητική, αλλά μακροπρόθεσμα θα προκαλέσει πόνους και ενοχλήσεις. Εκμεταλευτείτε τον χώρο που υπάρχει πάνω από το κεφάλι σας. Μην κορδωθείτε, απλώς ισιώστε την πλάτη σας τραβώντας τους ώμους σας πίσω και διατηρώντας το κεφάλι σε όρθια και χαλαρή στάση, δίχως να υψώνετε το πηγούνι.

3. Πλάτη- στήριγμα

Όταν περπατάμε εστιάζουμε κυρίως στη μπροστινή πλευρά του σώματος, ιδίως όταν βιαζόμαστε. Θα φανούμε ,όμως, ψηλότεροι αν αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε τους μυς της πλάτης αξιοποιώντας τον υποστηρικτικό τους ρόλο. Περπατήστε σκεπτόμενοι ότι η ώθηση προς τα μπρος σας σπρώχνει ελαφρά προς τα πίσω, όχι τόσο ώστε να χάσετε την ισορροπία σας όσο για να ενεργοποιηθούν οι μυς της πλάτης.

4. Κρατήστε χαμηλά τη λεκάνη

Αποφύγετε ο γοφός να ακολουθεί την κίνηση του ποδιού που κινείται προς τα μπρος. Διατηρήστε τον βηματισμό σας κρατώντας χαμηλά τη λεκάνη σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα. Ευθυγραμμίστε την με τη σπονδυλική στήλη και διατηρήστε τη θέση αυτή.

5. Σταθερό πόδι

Μείνετε συγκεντρωμένοι στο πόδι που στηρίζει το σώμα κατά τη διάρκεια της κίνησης, παρά σε εκείνο που κινείται. Σε αντίθετη περίπτωση, το σταθερό πόδι θα κινηθεί ασυναίσθητα προς τα μπρος προκειμένου να ακολουθήσει τον βηματισμό κι εσείς θα χάσετε κάθε έλεγχο των κινήσεων. Επιτρέψτε στο σταθερό πόδι να ξεδιπλωθεί αρμονικά, κρατήστε σταθερή επαφή μεταξύ πέλματος και εδάφους και διατηρήστε το σώμα σας σε όρθια θέση προκειμένου να μην «πέφτει» το βάρος του στη λεκάνη, ρίχνοντάς την προς τα μπρος.

6. Σταθερό περπάτημα

Κάντε ένα μεγάλο βήμα προς τα μπρος και παρατηρήστε ρι συμβαίνει χαμηλά στην πλάτη σας. Πιθανότατα θα αισθανθείτε περισσότερη ένταση στην περιοχή αυτή, όπως και στον γοφό. Με την πάροδο του χρόνου αυτό μπορεί να οδηγήσει σε στέλεχος. Για αυτό αποκτήστε τη συνήθεια να κάνετε μικρότερα βήματα προκειμένου το σώμα να κινείται πιο εύκολα.

7. Ανάλαφρο περπάτημα

Σηκώστε ανάλαφρα το πόδι σας από το πάτωμα δίνοντας ροή στην κίνηση και μετακινώντας πρώτα τη φτέρνα καθώς το γόνατο κινείται προς τα μπρος, παρά σηκώνοντας ολόκληρο το πέλμα διά μιας. Πατήστε το ανάλαφρα στο έδαφος, αποφεύγοντας έτσι να κινείτε σπασμωδικά τις αρθρώσεις σας. Επιπλέον φαίνεστε μακράν πιο κομψοί και ανάλαφροι.

Μετά από τις παραπάνω οδηγίες είστε έτοιμοι. Για κάποιους το περπάτημα έχει καθαρά πρακτικό χαρακτήρα, αφού είναι ο τρόπος μετακίνησης από το ένα μέρος στο άλλο. Μπορεί, όμως, να είναι και μία ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε τα σώματά μας πιο εύκολα και με περισσότερη χάρη.


Πηγή: onlinehealth.gr https://www.onlinehealth.gr/7-bhmata-gia-swsto-badisma/

0 views
  • Facebook

©2020 by Reliving